תפקידה של גדר ביטחון במניעת פשיעה וטרור

תפקידה של גדר ביטחון במניעת פשיעה וטרור

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

גידור ביטחון סביב מתקני אבטחה ממלא תפקיד מרכזי במניעת פשיעה וטרור בכך שהוא משמש מחסום פיזי חזק וגורם מרתיע. מתקנים אלה עשויים לכלול מבני ממשלה, מתקנים צבאיים, שדות תעופה, תחנות כוח, בתי כלא ומטרות אחרות נוספות.

במדינות רבות, ובישראל במיוחד, ישנו חשש גדול מפגיעה של ארגוני טרור או מניסיון לפרוץ למתקנים צבאיים וממשלתיים. בדיוק בגלל גורמים כאלו חשוב מאוד לגדר את שטחים אלו בגדר ביטחון אמינה העומדת בכל התקנים המחמירים ומאפשרת בקרה לאנשי האבטחה.


מה תפקידה של גדר הביטחון ואיך היא שומרת על מתקנים?

  • גדר ביטחון כמחסום פיזי
    גידור יוצר מחסום פיזי שקשה לפרוץ. הוא מונע גישה בלתי מורשית לאזורים רגישים ומגביל את גישה לפושעים או מחבלים פוטנציאליים. באזורים רגישים במיוחד אז מועדים לפורענות, ניתן להשתמש בגדר חשמלית אשר מספקת זרם חשמלי חלש המרתיע מאוד אנשים לא רצויים שמנסים לחדור לשטחים.
  • בקרת היקפית
    על ידי הגדרה ברורה של גבולות המתקן, גידור מסייע בהקמת מבנה היקפי מבוקר. זה מקל על אנשי האבטחה לנטר ולהגיב לכל פעילות חשודה.
  • בקרת גישה
    גידור מצויד לרוב במנגנוני בקרת גישה כגון שערים, קרוסלות ונקודות בידוק ביטחוניות. זה מאפשר כניסה ויציאה מבוקרות, מה שמבטיח שרק צוות מורשה יכול להיכנס למתחם.
  • שיפור מעקב
    ניתן לשלב גידור עם טכנולוגיות מעקב כגון מצלמות, חיישני תנועה ואזעקות. מערכות אלו מספקות ניטור בזמן אמת, המסייעות בזיהוי מוקדם של איומים פוטנציאליים.
  • הרתעה פסיכולוגית
    גידור גלוי מעביר מסר ברור שהמתקן מוגן היטב ושכניסה בלתי מורשית אינה משימה קלה. הרתעה פסיכולוגית זו יכולה להרתיע ולעכב פושעים ומחבלים מלנסות לבצע.
  • טקטיקות עיכוב
    גדר יציבה אשר בנויה ומותקנת בצורה מקצועית, יכולה להאט את פעולות הפושעים או הטרוריסטים, ולתת לאנשי האבטחה יותר זמן להגיב ביעילות. עיכוב זה יכול להיות קריטי במניעה או בהפחתת ההשפעה של ההתקפה.
  • הגנה על תשתיות קריטיות: מתקני אבטחה רבים מכילים תשתית קריטית הנחוצה לתפקוד של אזור או המדינה כולה. גידור ביטחון עוזר להגן על תשתיות אלה מפני חבלה והרס.
  • בטיחות הציבור
    על ידי אבטחת מתקני אבטחה, היישובים שמסביב והציבור בכלל מוגנים מפני נזק פוטנציאלי או נזק נלווה הנובע מפעולות פליליות או טרור.
  • עמידה ברגולציה
  • באזורים רבים, מתקני אבטחה מחויבים על פי חוק לקיים גידור ואמצעי אבטחה מתאימים כדי להבטיח את שלומם של אנשי הצוות והציבור.

 

חשוב לציין כי בעוד שגידור הוא היבט אספקט הכרחי בכל הקשור לאבטחה, זה לא הפתרון היחיד. יש לשלב אמצעי אבטחה מקיפים, לרבות הדרכת כוח אדם, איסוף מודיעין ופרוטוקולי תגובת חירום, כדי ליצור מערכת אבטחה חזקה. הערכות סדירות ועדכונים לאמצעי אבטחה המבוססים על איומים מתפתחים הם גם הכרחיים בשמירה על האפקטיביות של גידור ביטחון.

לסיכום, גדר ביטחון לרוב מוצבת כהגנה היקפית למתקנים צבאיים, מבנים ממשלתיים, שדות תעופה ועוד.
גדר ביטחון נועדה כדי למנוע ניסיונות מתקפה וטרור על מתקנים אלו וגם כדי למנוע גישה של אנשים בלתי מורשים לשטח. גדר ביטחון יכולה לכלול גם עמדות שמירה, עמדות תצפית, שערים, קרוסלות ועוד, כדי לייצר בקרה אידיאלית על הנכנסים והיוצאים, ולמעשה, על כל תנועה המתרחשת בשטח ומסביבו.

דילוג לתוכן