גיזור פיזי ומערכות טכנולוגיות

גיזור פיזי ומערכות טכנולוגיות

גדר בטחון חכמה

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

מערך גידור פיסי הוא אחד מאבני הפינה של עולם האבטחה, כאשר סוגים שונים של מערכים מותאמים ונחוצים עבור צרכים מסוגים שונים – החל מגדרות מתכת ו"תלתלית" עבור מוסדות מאובטחים במיוחד ועד גדרות לגינה פשוטות יחסית דוגמת גדר רשת בסיסית.

בעוד גדר רשת לגינה אולי אינה מצריכה תשתית מקדימה משוכללת במיוחד, מערכי אבטחה היקפיים גדולים ומאובטחים יותר מצריכים תשתית טכנולוגית מתקדמת כבסיס למערך כולו.
מהי התשתית הטכנולוגית הנחוצה במקרים של מערכי אבטחה מתקדמים וכיצד מומלץ לתכנן ולבנות תשתית זו?

תכנון מוקדם של התשתית הטכנולוגית כצעד ראשון בהקמת מערך אבטחה

מכיוון שהרכיבים האלקטרוניים השונים משחקים כיום תפקיד מרכזי בכל מערך אבטחה מתקדם, תכנון והקמה של תשתיות טכנולוגיות איכותיות לתמיכה ברכיבים אלו היא אחד הצעדים הראשונים בהקמת מערך האבטחה כולו.

על מנת לתכנן ולהקים תשתיות טכנולוגיות יציבות, אמינות ואיכותיות יש צורך לתכנן בצורה מקצועית ומושכלת, כזו אשר לוקחת בחשבון את הצרכים הספציפיים הייחודיים ואת מאפייני השטח של אותו מקום.

על מנת לתכנן ולהקים מערך תשתיות טכנולוגיות בצורה מקצועית יש להיוועץ כמובן במומחים לתחום – אנשי מקצוע בעלי ניסיון נרחב בעולם מערכי האבטחה האלקטרוניים אשר יידעו לנתח את המצב הייחודי עבור כל מתחם ומתחם, ולתכנן ולהקים מערך אשר יעמוד בדרישות.

תשתיות חשמל ומערכות מידע – תשתיות טכנולוגיות עבור מערכי אבטחה מתקדמים

מהי אם כן התשתית הטכנולוגית הנחוצה על מנת לתמוך במערך גידור פיסי מתקדם ומאובטח?

ובכן, במבנים ומתחמים בהם קיים צורך באבטחה מאסיבית ומתקדמת, הגידור הפיסי הוא רק חלק ממערך האבטחה. מערך גדרות הברזל, מתכת, רשת או כל סוג גידור אחר המקיף את אותו מתחם מכיל במקרים כאלו גם מערך אלקטרוני שלם – רשת של גלאים וחיישנים אשר נועדו לזהות תנועה, ניסיונות חיתוך של הגדר, שינויים בטמפרטורה או בכוחות המגנטיים בקרבת הגדר ועוד. בנוסף, מתחמים אלו מרושתים לרוב במערכת של מצלמות אבטחה המשדרות במעגל סגור למוקד האחראי על האבטחה במתחם.

כל הרכיבים האלקטרוניים האלו המהווים כיום חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מכל מערך אבטחה מתקדם, מצריכים כאמור תשתיות טכנולוגיות שונות. אחת התשתיות הבסיסיות ביותר היא כמובן תשתית חשמל הפרוסה לאורך היקף המתחם כולו, כמו גם תשתיות להעברת מידע אלקטרוני בצורות שונות (כבלים מסוגים שונים המעבירים מידע, משדרים אשר שולחים מידע באופן אלחוטי וכד').

הנקודה החשובה בנוגע לתשתיות אלו היא כי הן חייבות להיות מאובטחות ומגובות – על מנת שגורמים עוינים לא יוכלו פשוט לחתוך כבל או שניים ולנטרל את מערך האבטחה האלקטרוני, על התשתיות הללו להיות מאובטחות בעצמן – למשל, להיות מוסתרות מהעין, מגובות על ידי מערכי כבלים משניים, להיות מאבטחות באופן פיסי וכו'.

דילוג לתוכן