שער קונזולי חשמלי – היתרונות והחסרונות שכדאי להכיר

שער קונזולי חשמלי – היתרונות והחסרונות שכדאי להכיר

שער-קונזולי

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

שערים חשמליים הם מרכיב מרכזי בכל אזור מגודר. בעזרת השערים, המשמשים כמנגנון הגנה בפני עצמם, יכולים לאפשר או להגביל מעבר של כלי רכב, אנשים או בעלי חיים. כיום, עם צרכי האבטחה הקיימים, שילוב טכנולוגיית הגנה היקפית הפך להיות הכרחי ביותר. ישנם סוגים רבים של שערים לצרכים שונים. אחד מסוגי השערים הנפוצים התורם להגנה אידיאלית הוא שער קונזולי חשמלי. שער מסוג זה, מיועד לרכבים והולכי רגל כאחד, מציע נוחות ופונקציונליות מכיוון שהוא נחשב כשער "מרחף" ומתאים להתקנה על קרעקע מסוגים שונים. בואו נבין קצת יותר מה הוא בכלל שער קונזולי חשמלי ומה הם היתרונות והחסרונות שלו.

 

מה הוא שער קונזולי חשמלי?

שער קונזולי חשמלי הוא סוג שער המשמש לכניסה ויציאה במערכות גידור ואבטחה הפועל באמצעות מנגנון חשמלי. בשונה משאר סוגי השערים הקיימים כיום השוק, המשתמשים במסילה לאורך הקרקע, שער קונזולי חשמלי הינו שער "מרחף". מה הכוונה? השער לא זז על מסילה על הקרקע כפי שאנו רגילים לראות אלא תלוי, מה שמאפשר לו להחליק בצורה חלקה לפתיחה וסגירה ללא צורך במסילה.  תכף נבין מה הוא היתרון הגדול הטמון בכך.

שער-קונזולי-חשמלי
שער-קונזולי-חשמלי

המאפיינים של שער קונזולי

 

  • מנגנון קונזולי: מערכת קונזולית היא המאפיין העיקרי של סוג שער זה. מדובר על מערכת איזון נגדי התומכת במשקל השער ומאפשרת לו להחליק אופקית לאורך קו הגדר מבלי לגעת ישירות בקרקע. כלומר, ללא צורך במסילה.
  • מנוע חשמלי: שער קונזולי חשמלי מופעל על ידי מנוע חשמלי המפעיל את תנועת השער. המנוע מותקן בדרך כלל בצורה מוסתרת בצד אחד של השער, לרוב בתוך בית מגן או עמוד מנוע ייעודי.
  • לוחות שער: השער עצמו מורכב מלוח אחד או יותר היוצרים את רוחב השער. מספר הלוחות תלוי בגודל השער וברוחב הכניסה שעליו לכסות.
  • גלגלי שער: למרות שהשער אינו מצריך מסילה על הקרקע, הוא משתמש בסט של גלגלים שמתחברים למסלול מנחה המותקן לאורך קו הגדר. גלגלים אלו מבטיחים תנועה חלקה ויציבה של השער למרות שאינו מחובר למסילה על הקרקע. הגלגלים למעשה מאפשרים ללוחות השער את התנועה הרצויה לצדדים, המאפשרת למעשה פתיחה וסגירה.
  • מערכת בקרה: השער החשמלי נשלט על ידי מערכת בקרה אלקטרונית המפעילה את המנוע החשמלי. הוא כולל בדרך כלל שלט רחוק, לוח מקשים או מערכת אינטרקום, המאפשרים לאנשים מורשים לפתוח ולסגור את השער.

 

היתרונות של שער קונזולי חשמלי

 

  • תפעול חלק וללא מאמץ: שערים קונזוליים חשמליים ידועים במנגנון ההזזה החלק שלהם. מכיוון שאין מסילה על הקרקע, השערים יכולים להיפתח ולהיסגר ללא מאמץ, גם על משטחים לא ישרים או בתנאי מזג אוויר קשים.
  • חיסכון במקום: מכיוון ששערים קונזוליים תלויים מעל הקרקע, הם דורשים פחות מקום בהשוואה לשערים אחרים שאנו מכירים. תכונה זו מועילה במיוחד עבור שטחים ומתקנים עם גישה מוגבל או אשר ממוקמים באזורים עם קרקע בעייתית.
  • תכונות אבטחה משופרות: ח.ממרוד מציעה אפשרויות אבטחה משולבות שונות, כגון מערכות אישור רכב (L.P.R. – LPR) ושליטה מרחוק על פעולות השער באמצעות מערכות סלולריות המופעלות מטלפון נייד. שער קונזולי חשמלי מאפשר התרחבות של מערך האבטחה על ידי הוספה של אמצעים אלו.

 

החסרונות של שער קונזולי חשמלי

 

  • עלות: אחד השיקולים העיקריים בבחירת שער קונזולי חשמלי הוא העלות. שערים אלו דורשים בדרך כלל הכנה והתקנה מורכבת יותר, מה שהופך אותם ליקרים יותר משערים אחרים.
  • תחזוקה: שער קונזולי, כמו כל מערכת מכנית, דורשים תחזוקה שוטפת כדי להבטיח פעולה חלקה ומניעת תקלות. הזנחת התחזוקה עלולה להוביל לעליית עלויות התיקון לאורך זמן.
  • תלות בחשמל: מכיוון ששערים חשמליים מסתמכים על חשמל כדי לתפקד, הפסקות חשמל עלולות לשבש זמנית את פעולת השער. עם זאת, עם תכנון נכון, ניתן ליישם פתרונות גיבוי כדי להקל על בעיה זו.
  • רעש: מערכות שערים חשמליות מסוימות עשויות לייצר רעש במהלך פעולתן, מה שעלול להוות דאגה באזורים מיושבים או בשעות מאוחרות.

 

סיכום

שער קונזולי חשמלי מציע מגוון יתרונות, לרבות פעולה חלקה, חיסכון במקום, תכונות אבטחה משופרות ואפשרויות התאמה אישית. עם זאת, מומלץ לשקול את העלויות הנלוות, דרישות התחזוקה, תלות בחשמל ורעש בעת ההפעלה לפני קבלת החלטה. לאלו המחפשים פתרון אבטחה מתקדם ו"נקי" מבחינה אסתטית, שערים קונזוליים חשמליים הם ללא ספק השקעה כדאית בשילוב עם תכנון ותחזוקה נכונים.

דילוג לתוכן