הכלים העומדים לרשותנו בתחום האבטחה

הכלים העומדים לרשותנו בתחום האבטחה

גדר אבטחה

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

בעוד תחום האבטחה הוא במובנים רבים תחום מסורתי ועתיק יומין, התפתחות הטכנולוגיה באה לכדי ביטוי באופן מוחשי ביותר דווקא בתחום זה. בעשרות השנים האחרונות ההתפתחויות הטכנולוגיות מרחיקות הלכת בעולם המערכות הממוחשבות והרכיבים האלקטרוניים מיושמות הלכה למעשה בעולם האבטחה, במגוון דרכים שונות.

טכנולוגיית מידע מתקדמת המאפשרת לפקח על האבטחה מכל מקום

מערכי האבטחה האלקטרוניים העושים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מאפשרים לא רק אבטחה טובה ויעילה יותר של מתחם מסוים, אלא גם את היכולת לנטר ולבקר את מצב האבטחה באותו מתחם בכל שעה ומכל מקום. בעלי תפקיד במערך האבטחה של מוסד מסוים, כמו גם בעלי עסקים או בתים פרטיים המעוניינים לנטר ולפקח על מצב האבטחה בשטחם, יכולים לעשות זאת כיום מכל מקום בעולם ובכל שעה של היום.

כך, גם אם אותו אדם יושב בבית קפה בפריז או נמצא באמצע נסיעת עסקים בהונג קונג, ניתן באמצעות המחשב האישי, ובמערכות מסוימות אפילו באמצעות הפלאפון החכם, לבדוק את מצב מערך האבטחה הממוקם כאן בישראל, ואפילו לשלוט על פרמטרים מסוימים בו.

זוהי התקדמות משמעותית נוספת שהכלים הטכנולוגיים של ימינו מאפשרים בעולם האבטחה.

מיגון אלקטרוני היקפי ומתוחכם – טכנולוגיה מתקדמת בעולם האבטחה

תחום המיגון האלקטרוני הוא אחד המקומות בהם באות ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות לכדי ביטוי בעולם האבטחה. כיום, כל מפעל, ארגון ממשלתי או מוסד כלשהו בעל אינטרס באבטחה איכותית ומתוחכמת מציב מערך מיגון אלקטרוני מתקדם, אשר כולל אינספור רכיבים "חכמים" אשר מביאים לתוצאות שבעבר לא היו אפשריות.

מה כולל מערך מיגון אלקטרוני מתקדם מלבד גדרות מאובטחות מסוגים שונים? המערך האלקטרוני מוצב על גבי גדרות ברזל או גדרות רשת, וכולל מערך חיישנים אשר נועדו לזהות תנועה או ניסיון חדירה לשטח המגודר.

בין החיישנים השונים ניתן למצוא גלאי זעזועים אשר נועדו לזהות ניסיונות לטלטל ולפרוץ פתח בגדר, גלאים מגנטיים, גלאי טמפרטורה ועוד. כל חיישן שכזה נועד לזהות ניסיונות תקיפה מסוג שונה, ולהתריע בפני המוקד על הסכנה.

הגלאים והחיישנים השונים משורשרים כולם לאורך הפרמטר עליו מגנים, וממוקמים בהפרשים של כמה מטרים לאורך הגדר ההיקפית. מדובר ברכיבים אלקטרוניים מתקדמים ואמינים, אשר מעבירים מידע בזמן אמת למוקד אבטחה מסוים, ובכך מתריעים בפני ניסיונות חדירה וחיתוך של הגדר, שינויים בלתי צפויים בטמפרטורה באזורים מסוימים, תנודות שונות, "אירועים"  מגנטיים (כלומר – זיהוי כוחות מגנטיים בלתי שגרתיים אשר עשויים להעיד על ניסיון לשבש את מערכת האבטחה) ועוד.

דילוג לתוכן