גדרות ביטחון או גדר מעכבת ?

גדרות ביטחון או גדר מעכבת ?

גדר-מעכבת

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

גדר ביטחון, כשמה כן היא, היא נועדה להציב מחסום הפרדה ברור למניעת מעבר של גורמים בלתי מורשים ולעיתים, אף בלתי רצויים לשטח מסוים, היא מדגישה את חשיבות ההגנה על האנשים- התכולה או הפעילות המתקיימת מעבר לה.

אז מי צריך את זה?

בין אם מוסד – גוף- ישוב או כל מתקן/שטח אחר, ההחלטה האם להקים גדר ביטחון תהיה בהמשך לתפיסה הביטחונית וההגנתית של המקום.

אפשרויות הגידור הביטחוני משתרעות על פני קשת רחבה , החל מגדר מאוד פשוטה ועד למורכבת ביותר, הכל כמובן תלוי במידת הרגישות הביטחונית של המקום ובצורך ההגנתי שלו, כדברי הפתגם האמריקאי העתיק: "גדרות טובות יוצרות שכנים טובים" – טוב, אמנם הכוונה אינה לשכנים אמיתיים, אך היא מובנת: יצירת מכשול פיזי והיקפי בין מקום מסוים לגורמים העשויים לנסות ולחדור לשטח המתוחם.

הגדר וגדר!

בין אם למגזר הציבורי- תעשייתי, למגזר הביטחוני או החקלאי, יש להגדיר תחילה את הצרכים והמטרות – מטבע הדברים, ככל שהרגישות הביטחונית במקום עולה, כך הגדר תהיה מורכבת.

דוגמאות:

  • מפעלים,שטחי אחסנה, מוסדות, שטחי חקלאות ועוד, יזדקקו לגדר היקפית שתהווה מכשול ברור לבתי מורשי כניסה. גדר כזאת תיבנה בגובה המתאים ותהיה מורכבת, בין היתר, מקורות הקשחה, עמודים יציבים ורשת מזוגזגת.
  • ישובים, מפעלים, מוסדות ומתקנים ביטחוניים מסוימים הזקוקים לגדר ביטחונית שתשמש למעצור קשיח עבור כניסתם האפשרית של בלתי רצויים תיבנה גם כן מקורות הקשחה, עמודים ובמידת הצורך , אף יילקח בחשבון בתכנון הגדר,נשיאה של מערכות אבטחה והתרעה.
  • ישנם מקומות הזקוקים לאבטחה מוגברת ביותר – המקומות אלו, תותקן גדר שבין היתר, אינה מאפשרת טיפוס, גדר כזאת תום בדרך כלל על חומת בטון.

באופן כללי בעת התכנון של הקמת גדר ביטחונית יש לשמור על כללי התקנה קפדניים כמו:

  • הקפדה ושמירה על מרחק מירבי בין הגדר למבנים שבתוך השטח.
  • להבטיח שהשטח המיועד יהיה חף מחפצים ו/או עצים ושיחים העלולים לשבש את רמת האבטחה.
  • ברוב גדרות הביטחון, תותקן חגורת בטון מזוין אשר תשמש כבסיס לעמודי הגדר.

לסיכום, הבחירה של גדר זו או אחרת הינה חשובה, יש להקפיד וללמוד את הנושא ולהבין לעומק את הצורך ואת המאפיינים של השטח המיועד לגידור. כמו- כן, יש לברר היטב מהי התחזוקה הדרושה על מנת למנוע נקודות תורפה עתידיות שעשויות להיווצר ממצב של בלאי ושחיקה.

דילוג לתוכן