גדרות ושערים למוסדות ציבור

גדרות ושערים למוסדות ציבור

גדר-מוסדות-ציבור

תוכן עינינים

מאמרים נוספים

שיתוף

מידע נוסף

צוות השירות של ח.ממרוד מזמין אתכם לפנות ולקבל מידע נרחב לשירותכם

גדרות מתכת הם כלי חיוני למיגון ולמניעת כניסה לא מאושרת של זרים אל תוך שטחם של מוסדות ציבוריים שונים. במדריך הבא תוכלו להבין יותר את חשיבותם וחיוניותם של גדרות המתכת ואת השימושים העיקריים שלהם.

תתארו לעצמכם  סיטואציה בה הייתם לוקחים כבכל יום את ילדכם אל בית הספר, אך הפעם, אתם מגיעים לבית הספר ובמקום שער עם מאבטח המקבל אתכם בברכה, אתם פשוט יכולים להיכנס בלא מפריע לבית הספר, שכן בבית הספר החליטו לוותר על הגדר התוחמת את החצר של המוסד החינוכי. נשמע לכם מוזר, לא? זאת משום שאנחנו מצפים כי המוסדות הציבוריים שלנו יהיו מוגנים ויספקו ביטחון ראוי לשוהים בהם.

גדרות מתכת הם אחת מהכלים היעילים ביותר להגנה ואבטחה של מוסדות ציבוריים. התקנת גדרות מתכת במוסדות ציבוריים חיונית לביטחון של מוסדות אלו. גדרות מתכת הינן גדרות חזקות ועמידות, שאינן ניתנות לחיתוך בקלות, ולרוב גם מקשות על המעבר והטיפוס עליהם. כך, גדרות מתכת מסיעות במניעת כניסתם של גורמים שאינם רצויים, בין אם אלו גורמי טרור או גורמים פליליים. יתרה מזאת, גדרות מתכת לא רק מונעות ומקשות את הכניסה של גורמים שאינם רצויים, אלא גם מהוות הרתעה יעילה מפני גורמים מסוג זה, ולכן הם חיוניות לסידורי האבטחה הנדרשים במוסדות ציבוריים.

יתרונות ושימושים

גדרות מתכת משמשות למגוון רחב של מטרות. המטרה העיקרית של גדרות מתכת היא, כאמור, הגנה ותיחום של מבנים ציבוריים ומוסדות ציבוריים שונים, דוגמת בתי חולים, בתי ספר, מבני תעשייה גדולים ועוד. לרוב גדרות הנבנות לשימוש זה יהיו גדרות פשוטות יחסית, אשר בנויות מגדר ישרה ומספקות הגנה בסיסית. יחד עם זאת, במוסדות מסוימים בהם נדרשת אבטחה טובה יותר, יבוצע שימוש בגדרות מתכת חזקות ועבות יותר, אשר חלקן העליון בשיפוע, כך שהן מספקות הגנה טובה יותר.

בנוסף, ישנם גדרות מתכת המשמשות גם כמעקה בטיחות מלבד השימוש הרגיל שלהם. כך, ישנם גדרות המשמשות גם כמעקה בטיחות, והן נפוצות בעיקר בבתי ספר יסודיים, גני ילדים ומוסדות ציבוריים המיועדים לילדים בגילאים צעירים.

אך גדרות לא משמשות אך ורק להגנה, אלא גם לתיחום של שטחים. קיומה של גדר למעשה מגדיר ותוחם את השטח של המוסד הציבורי, מתוך הבנה כי השטח שמצוי בתוך הגדר הוא שטחו של המוסד, והשטח שמחוץ לגדר הוא מחוץ לשטחו של המוסד וגם מחוץ לאחריותו. גדרות מתכת יכולות לשמש גם ככלי לתיחום בתוך המוסדות הציבוריים: ניתן להשתמש בהם על מנת למנוע גישה לאזור מסוכן בבית ספר או לתיחום וסימון של אזור עישון בבית החולים, וכדומה.

גדרות מתכת יכולות להוסיף גם אלמנט עיצובי. כיום, ישנה חשיבות לנראות של המוסד הציבורי. גדר ישנה ובלויה לא רק מעידה על מפגע ביטחוני, אלא גם על הזנחה של המוסד הציבורי, ולכן גם לפגוע בתדמית הציבורית של המוסד. גדר מתכת חדשה ומעוצבת משפרת את הנראות של המוסד הציבורי והופכת את הביקור בו לנעים יותר עבור האזרחים. כך, ישנם מוסדות ציבוריים דוגמת בתי כנסת שנוטים להתקין גדר מתכת מעוצבת ומסוגננת.

למי זה מתאים?

למעשה כל מוסד ציבורי בישראל צריך גדר מתכת, שכן כל מוסד מסוג זה אמור לדאוג בצורה המקסימאלית לביטחונם של השוהים בו. חשוב לציין כי ברוב המוסדות הציבוריים בישראל מתקיימת פעילות רבה והן שוקקים חיים ברוב חלקי היום. הנוכחות של אזרחים רבים בשטח המוסד הציבורי, הופכים את המוסדות למטרה ביטחונית עבור ארגוני טרור רבים, ולכן זה מתבקש כי מוסדות אלו יתקינו גדר מתכת על מנת לאבטח בצורה מקסימאלית את השוהים בהם.

בנוסף, במוסדות ציבוריים רבים נמצאים נכסים רבים ורכוש לא מועט, ששייכים למוסד עצמו או לאנשים שנמצאים בשטחו (למשל ארנקים, פלאפונים ושאר דברי ערך). כך, מוסדות ציבוריים אינם רק מטרות לארגוני טרור, אלא גם לגורמים עברייניים או גורמי פשע כאלו ואחרים.

אי לכך, אבטחת מוסדות ציבוריים היא חשובה ביותר. אבטחה נכונה ומלאה יכולה למנוע פגיעה ברכוש עבור המוסד ועבור השוהים בו, כמו גם את עוגמת הנפש הכרוכה בפגיעה מסוג זה. יתרה מזאת, אבטחה טובה יכולה למנוע פגיעה בדבר החשוב ביותר- חיי אדם. גדרות מתכת איכותיים יכולים להבטיח כי גורמים שאינם רצויים לא יכנסו למתחם של המוסד הציבורי, או לפחות יתקשו להיכנס אליו.

דילוג לתוכן